İkamet edilen yerden başka bir ülkeye herhangi bir sebeple sağlık hizmeti almak için yapılan planlı seyahate ‘‘Sağlık Turizmi’’, seyahat edene de ‘’ sağlık turisti’’ denir.
İkamet edilen yerden başka bir ülkeye seyahat amaçlı giden turistlerin seyahat halindeyken sağlık hizmeti almak zorunda kalmasına “Turistin Sağlığı” denir.
Sağlık Turizmi birimi amacı, uluslararası hastalara sağlık hizmeti sunmak için gerekli personel, altyapı, teknik, tanıtım, tercüman ve/veya tercümanlık hizmeti vermektir.
Sağlık Bakanlığı Yabancı Hasta Takip Sistemi’ne hastanemizde sağlık turizmi birimi personeli tarafından yabancı uyruklu hasta verileri kayıt edilir.
Tespit edilen eksikler ve hatalar ilgili kuruma bildirilir.
Raporlama işlemi ve istatistik çalışmaları yapılır.
Türkçe bilmeyen uluslararası hastaların veya acil sağlık hizmetine ihtiyaç duyan turistlerin, 112 acil çağrı merkezlerini veya sağlık hizmeti hakkında bilgi edinmek veya hasta hakları ile ilgili şikâyetleri için 184 Sabim hattını aramaları halinde, çağrı merkezleri bu çağrıları Uluslararası Hasta Destek Hattına telekonferans ile yönlendirir.
Ülkemize yurtdışından gelen Türkçe bilmeyen kişilere, 444 47 28 numaralı uluslararası destek hattından 7 gün 24 saat İngilizce, Almanca, Arapça, Rusça, Farsça, Fransızca olmak üzere gerekli olan dillerde sağlık konularında tercümanlık ve danışmanlık hizmeti verilir.